Podvozek

Javelin využívá nezávislého odpruženého zavěšení přední nápravy. Díky tomu kola zůstávají v kontaktu s vozovkou i při přejezdu překážek a nerovností.

Pohon

Pohon je tvořen pneumatickým válcem o objemu 3927 ccm a převodovkou. Ta je speciálně navržena pro převod síly válce na moment, který je dále přes ozubený řemen převáděn na řemenici na zadním kole.

Javelin

Pneumobil Javelin je prvním monopostem, který vznikl v rámci Pneumobil racing team Brno.

Elektronika

Srdcem elektroniky je mikrokontrolér Arduino Due. Z dat získaných ze senzorů umístěných na vozidle počítá ideální časy otevírání a zavírání pneumatických ventilů. Elektronickému obvodu vévodí dotykový displej na volantu, kde si lze nastavovat různé parametry pneumatického obvodu.

Design

Kapota vozidla vznikla ve spolupráci s odborem průmyslového designu na Ústavu konstruování. Je vyrobena z kompozitu na bázi karbonových vláken. Díky tomu je lehká a velmi pevná. Aerodynamický tvar zajišťuje nízký odpor vzduchu.

X. Aventics Pneumobile Competition 2017:

Top speed – 4. místo
Acceleration race – 7. místo
Arcade race – 7. místo
Long distance – 9. místo

XI. Aventics Pneumobile Competition 2018:

Top speed – 9. místo
Acceleration race – 8. místo
Arcade race – 3. místo
Long distance – 8. místo
Special prize: Best vehicle suspension