Pohon

Pohon je realizován jedním pneumatickým válcem o objemu 3927 ccm. Kroutící moment je na zadní kolo přenášen pomocí speciální dvourychlostní převodovky a řetězového převodu.

Design

Vozidlo je osazeno velmi lehkou karbonovou kapotou. Výroba probíhala laminováním tenké skořepiny do negativní formy. Ta vznikala v univerzitní dílně StrojLAB - konkrétně frézováním na robotickém pracovišti. Tvar kapoty částečně zlepšuje aerodynamický odpor vzduchu a chrání elektroniku před rozmary počasí.

Falcon

Nejrychlejší pneumobil v celé Evropě

Elektronika

Elektronika se skládá z několika dílčích okruhů, které mezi sebou komunikují. Z dat získaných ze senzorů na vozidle určuje řídící jednotka ideální časy otevírání a zavírání pneumatických ventilů. Rychlost vozidla lze vyčíst z displeje na kapotě.

Podvozek

Stejně jako u Javelinu je u vozidla Falcon využito nezávislého odpruženého zavěšení přední nápravy. Oproti svému předchůdci došlo k výraznému snížení hmotnosti.

XI. Aventics Pneumobile Competition 2018:

Acceleration race – 1. místo
Top speed – 2. místo
Long distance – 4. místo
Arcade race – DNF (technická závada)
Special prize: Best project plan