Pohon

Pohon je realizován jedním pneumatickým válcem o objemu 3927 ccm. Přes řetězový převod je síla přenášena na převodovku, která je v tomto případě vypůjčena z malého osobního vozu a umožňuje řadit tři rychlostní stupně.

Design

Vozidlo má červený rám a černou kapotu. Jsou to barvy, které reprezentují VUT a Ústav konstruování. Kapota je vyrobena z plastové skořepiny. Její tvar částečně zlepšuje aerodynamický odpor vzduchu a chrání elektroniku před rozmary počasí.

Whirlwind

Předchůdce Javelinu, který mu dal ze sebe to nejlepší.

Elektronika

Srdcem elektroniky je mikrokontrolér Arduino Due. Z dat získaných ze senzorů umístěných na vozidle počítá ideální časy otevírání a zavírání pneumatických ventilů. Rychlost, nebo zařazený stupeň lze vyčíst z sedmi-segmentového displeje na volantu.

Podvozek

Podvozek je koncipován jako pevná náprava. Pro použití ji předurčuje především její konstrukční jednoduchost.