Pneumobil Racing Team Brno oznamuje, že obě vozidla týmu byla zaregistrována do soutěže XIII. International Aventics Pneumobil Competition – powered by Emerson.

Monoposty Falcon a Typhoon byly přihlášeny do kategorie Normal, kde se mezi sebou utkávají týmy magisterských a doktorských studijních programů z celé Evropy. Pneumobil Racing Team Brno reprezentující Vysoké učení technické v Brně je jediným českým zástupcem v této soutěži.

Pro přijetí vozidel do soutěže bylo nutné vytvořit 2 technické zprávy a projektové plány popisující konstrukci a princip fungování monopostů i celého týmu. S potěšením oznamujeme, že zprávy a projektové plány byly úspěšně odeslány. Nyní čekáme na bodové ohodnocení od odborné komise.

V předchozích sezónách jsme s našimi vozidly dosáhli zatím největších úspěchů v historii týmu. V květnu 2018 jsme v maďarském Egeru v konkurenci 34 evropských týmů zvítězili v závodě na akceleraci. Vítězství si náš studentský tým rovněž připsal v kategorii „Project management“ bilancující vedení a průběh projektu v průběhu celé sezóny v kombinaci s prezentačními schopnosti účastníků před odbornou komisí. Tato vítězství jsme doplnili 2. místem v maximální rychlosti, 3. místem v arkádě a 4. místem v závodě na maximální dojezd. V sezóně 2019 jsme bohužel na tyto výsledky nedokázali navázat a vinou technických problémů jsme získali „pouze“ vítězství v hodnocení maximální rychlosti, dvě 6. místa a jedno 7. místo. K tomu jsme dokázali obhájit vítězství v nejlepší konstrukci přední nápravy a také jsme získali 3. místo v kategorii za nejlepší konstrukci vozidla.

Jelikož naše cíle byly výrazně vyšší, ihned po závodech jsme se pustili do práce a příprav na novou sezónu. 

Vozidlo Falcon nyní prochází úpravou řídícího systému pohonné jednotky pro zajištění větší spolehlivosti vozidla. Práce probíhají také např. na úpravě rámu vozidla tak, aby splňoval letošní pravidla soutěže.

Vozidlo Javelin, které se účastnilo předchozích 3 sezón, odchází do „důchodu“ a nahrazuje jej vozidlo Typhoon. Jelikož dochází k úpravám pravidel, která přichází se sezónou 2021, reagujeme na tuto změnu a připravujeme nové vozidla v souladu s budoucími regulemi. Jedná se o 4-kolovou variantu vozidla – první v historii týmu. Konstrukce vozidla výrazně vychází z předchozích generací, přičemž cílem je zefektivnění pohonné jednotky a především udržení nízké hmotnosti a dobré ovladatelnosti vozidla při přechodu na 4-kolovou variantu. Dochází také ke zefektivnění řídícího systému díky zkušenostem a datům z testování a předchozích závodů.

Nyní nás čeká to nejdůležitější, výroba vozidla Typhoon a příprava obou vozidel na závody. Ty začínají 7.května 2020. Po Vánocích se tedy vracíme zpět do dílny s jasným cílem – co nejlépe připravit vozidla a v květnu konečné dovézt absolutní vítězství v soutěži.

Úspěchy, které se podařilo týmu dosáhnout by nebyly možné bez pomoci našich PARTNERŮ. Tímto bychom Vám chtěli poděkovat za finanční, materiálovou, technologickou nebo vědeckou podporu při stavbě a modifikacích obou vozidel. Jsme rádi, že se můžeme opřít o takto spolehlivé a kvalitní spoluhráče. Bez Vás by to nešlo. Děkujeme!

 

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *